Αριστεία Κινητήρων...

Αφήνουμε λίγο τα αμαξώματα για να ασχοληθούμε με την καρδιά τους. Αυτοί είναι οι κινητήρες που βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών μας…
Κριτήριο στην επιλογή μας δεν είναι μόνο τα άπειρα άλογα, η ελάχιστη κατανάλωση, οι ελάχιστοι ρύποι, το χαμηλό βάρος, η μακροζωία, τα ντεσιμπέλ. Είναι ο καλύτερος συνδυασμός όλων αυτών. Η λίστα μας σταματά στα τρία λίτρα, από κει και πάνω τα πράγματα μπερδεύονται και προφανώς δεν έχουμε ιδία άποψη για όλους τους κινητήρες μεγάλου κυβισμού.

Αφήνουμε λίγο τα αμαξώματα για να ασχοληθούμε με την καρδιά τους. Αυτοί είναι οι κινητήρες που βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών μας…
Κριτήριο στην επιλογή μας δεν είναι μόνο τα άπειρα άλογα, η ελάχιστη κατανάλωση, οι ελάχιστοι ρύποι, το χαμηλό βάρος, η μακροζωία, τα ντεσιμπέλ. Είναι ο καλύτερος συνδυασμός όλων αυτών. Η λίστα μας σταματά στα τρία λίτρα, από κει και πάνω τα πράγματα μπερδεύονται και προφανώς δεν έχουμε ιδία άποψη για όλους τους κινητήρες μεγάλου κυβισμού.


ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ:

Στα 1,0 lt


Η επιλογή είναι πολύ εύκολη: ο 12βάλβιδος 3κύλινδρος DVVT της Daihatsu που πρωτογνωρίσαμε στα Aygo, 107, C1 και εσχάτως φορούν και Sirion, Cuore. Με κατανάλωση 4,4 lt/100 km και εκπομπές CO2 102 gr/km και τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών.



Στα 1,2 lt
O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Renault είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας γενιάς turbo κινητήρων. Με πίεση 0,6 bar, εάν δεν σ’ το πει κάποιος δεν καταλαβαίνεις ότι είναι turbo. Αποδίδει 100 PS με ροπή 14,8 kgm/3000 rpm, κατανάλωση 5,9 lt/100 km και CO2 139 gr/km.


Στα 1,4 lt

H μάχη μεταξύ VW Tsi και FIAT Tjet είναι αμφίρροπη. Δική μας επιλογή ο Tjet των Ιταλών με τα 150 PS, 23,4 kgm/3000 rpm, εκπομπές CO2 167gr/km και κατανάλωση 7,1 lt/100 km. Ξέρω ότι το όνομα VW έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για πολλούς από εσάς, όμως οδηγήστε και τους δυο κινητήρες, πηγαίνετε να κάνετε σέρβις και στους δυο και τα ξαναλέμε…



Στα 1,6 lt
 H επιλογή είναι πολύ εύκολη. Ο turbo κινητήρας που προέκυψε από τη συνεργασία BMW και Citroen-Peugeot με απόδοση 150 PS και 24,8 kgm/1400 rpm είναι ένα μικρό θαύμα. Τραβάει σαν ντίζελ χαμηλά, ψηλά έχει δύναμη, η κατανάλωση στα 7 lt/100km και οι εκπομπές CO2 166 gr/km. Εάν φορεθεί στην BMW σειρά 3, μιλάμε για απόλυτο sold out!


Στα 1,8 lt
Eπιλογή μας ο TFSI της Audi. Σας προτρέπουμε να
γνωρίσετε αυτόν τον κινητήρα με ένα από τα πολλά
αμαξώματα που συνδυάζεται (Leon, AlteaXL, A3, A4, Octavia 5 κ.ά.). Με μέγιστη ροπή 25,5 kgm/1500 rpm και 160 PS κατανάλωση στα 7,3 lt/100 km (σ.σ.: στο οικογενειακό μας Altea XL, έπειτα από 2.000 km εκτός πόλης, η μέση κατανάλωση είναι 7,8 lt/100 km), πρόκειται για τον κορυφαίο κατά την άποψή μας κινητήρα αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά. Με ό,τι σημαίνει αυτό…


Στα 2,0 lt
H αλήθεια είναι ότι προβληματιστήκαμε αρκετά πριν καταλήξουμε στον κινητήρα του νέου Type R, καθώς υπάρχει και ο TFSI των 200 PS του Γκρούπο VAG. O δεύτερος ατμοσφαιρικός κινητήρας στη λίστα μας με 201 PS, 8000 rpm και το 90% της ροπής διαθέσιμο από τις 2500 rpm. Τον κρατάς πάνω από τις 7000 rpm μόνο και μόνο για να τον ακούς…


Στα 2,5 lt
O μπόξερ υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Subaru απλά δεν παίζεται. Με πίεση 0,6 bar, είναι τόσο γραμμικός που έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ατμοσφαιρικό σύνολο. Απόδοση 224 PS, ροπή 32,6 kgm/2800 rpm και κατανάλωση που μπορεί να μείνει κάτω από τα 15 lt/100 km.



Στα 3,0 lt
O biturbo της BMW με τα 306 PS και τα 40,8 kgm/1300 rpm συναγωνίζεται επάξια τον super diesel της ίδιας εταιρείας με 286 PS και 59,1 kgm/1750 rpm.
Ευτυχής όποιος έχει τέτοια διλήμματα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr